KHA

Sıdıka Yakşi :TARİH KOKULU ŞİİR

TARİH KOKULU ŞİİR
bu sabah otuz yıllık karyolamdan kalktım
üzerimdeki yirmi beş yıllık penyemle
mutfağa geçip ateşe çayımı koydum
balkonuma çıkıp biraz "D" vitaminimi da aldıktan sonra
çayımı demledim
otuz yıllık çeyizim den kalan bardağımı alarak
çayımı bardağıma doldurup
mutfakta bulunan, annemin kırk beş yıllık
masasının başına geçtim
otuz yıllık bardağım dan
annemin kırk beş yıllık masası başında
çayımı yudumladıktan sonra
annemin kırk yıllık halıları üzerinden geçerek
benim yirmi yıllık kanepeme oturdum
bugün yapacaklarımı kafamdan geçirdim
sonra kalktım,
otuz yıllık gardırobumu açtım
üzerime giyecek bir şeyler aradım
bulduklarımı üzerime giyerek
sırtımdaki yirmi beş yıllık penyemi çıkardım
koridorumda bulunan otuz yıllık aynama 
şöyle bir baktım
ehh fena durmadı giydiklerim
otuz yıllık aynama gülümsedim
otuz yılda ben kırk kilo almış olmama rağmen
yine de yakıştı giydiklerim üzerime
diye düşünürken
eşimin çok zayif olduğunu düşündüm
otuz yılda, hiç kilo almazken eşim
ben almıştım otuz yılda, tam kırk kilo
neyse.... dedim takma kafana
önemli olan sağlıklı olmak derken
otuz yıllık diğer dolabımı açıp
bir küpe taktım, kıyafetime uygun
on yıllık papuçlarımı da ayağıma takarak
15 yıllık çantamı koluma takıp
evden dışarı çıktım.

Sıdıka Yakşi -KHA-
13. Haziran 2017

Hiç yorum yok